Perscentrumjpg

Profiteren van fiscaal voordeel met Icopal Universal dakbedekking?

Door het DUBOkeur® is de Milieu Investeringsaftrek (MIA) van toepassing op Icopal Universal. Hierdoor heeft u onder voorwaarden recht op 6,75% korting op de investering in Icopal Universal.

U krijgt dat voordeel achteraf, doordat u minder vennootschapsbelasting betaalt. Het MIA-percentage is 27%, uitgaande van 25% vennootschapsbelasting is uw netto MIA-voordeel op de investering 6,75% (27% * 25%). De gehele investering (zowel de dakbedekking als de montagekosten) is aftrekbaar, het gaat erom welk bedrag geactiveerd wordt op de balans.

De regeling ‘willekeurige afschrijving van milieu-investeringen’ (Vamil) is eveneens van toepassing. Dit levert u een liquiditeit- en rentevoordeel op, omdat u de investering voor 75% kunt afschrijven wanneer u dat uitkomt.

Op deze pagina geven we u meer informatie over de voorwaarden voor deze Milieu Investeringsaftrek. Icopal kan geen garantie afgeven voor het ontvangen van dit fiscaal voordeel.
Klik hier om onderstaande informatie te downloaden (als pdf), inclusief een rekenvoorbeeld van de besparing.

Voor wie geldt deze regeling?

Bent u eigenaar van het gebouw waarop Icopal Universal dakbedekking wordt aangebracht, dan kunt u binnen 3 maanden een aanvraag indienen via het e-loket van Agentschap NL.
Wij adviseren u de melding op het e-loket te doen in overleg met uw boekhouder, fiscalist, of accountant.

Let op:
• Het maakt niet uit of het om nieuwbouw, grootschalige renovatie of kleinschalige renovatie gaat. De beperking dat het enkel kleinschalige renovatie mag zijn is sinds 2013 komen te vervallen.
• Alleen de dakbedekking is aftrekbaar, geen bijkomende kosten (let dus op als er ook andere kosten worden gemaakt, zoals aanbrengen van de dakbedekking, in dat geval geldt de korting dus NIET over de totale aanneemsom!)
• Investeringen in Universal voor woningen zijn uitgesloten, kantoren en bedrijfshallen kunnen wel.
• Investeringen in Universal voor woningen zijn uitgesloten, kantoren en bedrijfshallen kunnen wel.
• Bovendien moet de investering 5 jaar lang geactiveerd worden op de balans.

Welke code is van toepassing op Icopal Universal?

Milieuvriendelijk product met certificaat (27% MIA + 75% Vamil, code A 1810)

a. Een product dat voldoet aan de eisen van één van de onderstaande keurmerken. Dit wordt aangetoond door een certificaat, met het juiste niveau, afgegeven door de daartoe bevoegde instantie:

a. Cradle-to-Cradle, niveau Gold (zie www.cradletocradle.nl),
        b. DUBOkeur (zie www.dubokeur.nl), zoals Universal
        c. Europees Ecolabel (zie www.smk.nl),
        d. Milieukeur, niet zijnde glastuinbouwproducten en vee (zie www.smk.nl), of
        e. Nordic Ecolabel (zie www.nordic-ecolabel.org),

b. Een product dat voldoet aan de duurzaamheidseisen van het betreffende keurmerk, exclusief gebouwen en, in geval van nieuwbouw of renovatie, gebouwgebonden apparatuur en appendages.

Heeft u nog vragen?

Lees ook de antwoorden op veelgestelde vragen over het behalen van fiscaal voordeel met Icopal Universal.
Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact opnemen met Wouter Jan van den Berg,  via nlwbe@icopal.com

Wilt u meer informatie?

Op de website van Agentschap NL kunt u meer informatie vinden: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/mia-en-vamil