Perscentrumjpg

Persbericht - 1 oktober 2010

Icopal introduceert duurzame dakafdichting met revolutionaire Rapid Technology

EshaFlex Premium bespaart tijd, geld en energie

Icopal uit Groningen introduceert met EshaFlex Premium een nieuwe duurzame dakafdichting die veel tijd, geld en energie bespaart. Eshaflex Premium is als SBS toplaag even betrouwbaar en duurzaam als de vertrouwde Eshaflex dakbedekking, maar de nieuwe en revolutionaire Rapid Technology zorgt voor een besparing in verwerkingstijd van wel 30%. Daarnaast vermindert het gasverbruik met maar liefst 25%.

De nieuwe technologie van Icopal voorziet de dakbedekking aan de onderzijde van een zeer fijn profiel en dekt die af met speciale folie. De speciale samenstelling van de dakrol zorgt voor een snelle, gelijkmatige vervloeiing van het bitumen en daardoor voor een betrouwbare, homogene en blaasvrije hechting met de ondergrond. Hiermee wordt een tijdsbesparing van wel 30% behaald bij de verwerking. Door de extra profilering aan de onderzijde ontstaat een veel groter contactoppervlakte met de vlam waardoor het SBS ( Styreen Butadieen Styreen) bitumen sneller opsmelt. De verwerking bij lagere temperaturen is daardoor aanzienlijk eenvoudiger en werkt beter. Eshaflex Premium bezit bovendien een leislagvrije kopse overlap. Dat maakt de verwerking van de rol nog eenvoudiger en sneller en verhoogt de waterdichtheid van het dak.

Eshaflex Premium is ook goed voor het milieu. De Rapid Technology leidt tot een besparing van maar liefst 25% op het gasverbruik. Goed voor het milieu (minder CO 2 -uitstoot) en voor de portemonnee (lagere stookkosten). Bovendien wordt de levensduur van het dak aanzienlijk verlengd door de Rapid Technology. Door het lagere gasverbruik vermindert de kans op hittedoorslag en beschadiging van de rol aan de boven- en onderzijde.

Eshaflex Premium kan - net als EshaGum en EshaFlex - als toplaag worden toegepast op vrijwel elk type dakconstructie in nieuwbouw-, renovatie- en onderhoudsprojecten. Voor meer informatie zie www.icopal.nl.

De Icopal Groep is Europa's toonaangevende producent van hoogwaardige producten voor daken en waterdichte oplossingen. Icopal is actief in Europa en Noord-Amerika met een netwerk van landelijke verkoopteams en productielocaties. Op dit moment heeft Icopal 34 productielocaties en 91 verkoopkantoren. Het hoofdkantoor van de Icopal Groep is gevestigd in Denemarken. Het bedrijf heeft een jaaromzet van € 925 miljoen en biedt werk aan circa 3.600 werknemers.

Einde persbericht